Foto?s: Zwaargewonde bij file-ongeval A3
Woensdagmorgen vond op de Duitse A3 richting Oberhausen een zwaar ongeval plaats waarbij een vrachtwagenchauffeur zwaargewond raakte. De gewonde chauffeur reed op de A3 achterop een met personenauto?s geladen combinatie. Door de inzet van de brandweerkorpsen van Erkrath, Mettmann en Ratingen kon de chauffeur snelVrachtwagen liefhebber? Help mee!
Zit jij dagelijks op de vrachtwagen of heb je gewoon een gezonde interesse in vrachtwagens? Als geluk bij een ongeluk kom je deze website tegen! Op vrachtwagenongeval.nl zie je alle inhoud die met ongevallen te maken hebben. Op TruckFan zie je echter alles wat met vrachtwagens te maken heeft. Help mee door foto's, video's en nieuwsberichten te verzamelen en te delen.
Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Word tijd dat op (Vracht) auto.s een electronisch afstands bewaak systeem word ingevoerd ; techniek is aanwezig .
Zal wettelijk nog te veel voeten in aarde hebben denk ik .
Maar zie het in de toekomst wel standaard worden ; of zelfs de automatische piloot op voertuigen ?
Stel dat je door een lange drukke winkelstraat loopt en je wil naar het einde van de straat. Je loopt dan op het midden van de straat zodat je niet telkens hoeft te wachten voor mensen die pardoes voor je langs lopen om een winkel in of uit te gaan. Zo gaat het op de snelweg ook. Zolang het vrachtverkeer verplicht op de rechterbaan moet blijven rijden zal je altijd dit soort ongelukken houden. Daar helpt geen enkel elektronisch systeem tegen.
Natuurlijk is het wel beter als er afstand wordt gehouden maar ook dan kan het mis gaan als er opeens veel verkeer vlak voor je gaat rijden.