Ford 4610 - Uitgeslagen en versleten hefkogelbussen in heflatten vervangen
Afgelopen seizoen met maaien (PZ CM165) viel me ineens op dat hef wel erg veel speling had. Oké, gaten stabilistors etc. zijn uitgeslagen, maar toen zag ik dat linker heflat aan de trekkerkant naast de kogel zat: hij was uit de versleten bus gekomen.Inmiddels alles uit elkaar gehaald om te kijken wat er te reviseren valt, maar dat lijkt tegen te vallen, omdat losse onderdelen niet beschikbaar zijn.
Iemand hier ervaring mee? Ik voel eigenlijk niets voor een paar namaak latten bij Histoparts...
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Bijlages
(klik om te vergroten)
Versleten gewrichtsbus hefkogel
(klik om te vergroten)
Beide heflatten. Gewrichtsbussen trekkerzijde ook versleten. Kogel links valt er zelfs uit.
Vrachtwagen liefhebber? Help mee!
Zit jij dagelijks op de vrachtwagen of heb je gewoon een gezonde interesse in vrachtwagens? Als geluk bij een ongeluk kom je deze website tegen! Op vrachtwagenongeval.nl zie je alle inhoud die met ongevallen te maken hebben. Op TruckFan zie je echter alles wat met vrachtwagens te maken heeft. Help mee door foto's, video's en nieuwsberichten te verzamelen en te delen.
Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Hier kun je de goede maat uitzoeken: kramp.com/shop-nl/nl/…
Ik wilde jullie nog even laten weten wat uiteindelijk de oplossing is geworden. De hefkogels vervangen door nieuwe aanlasstukken met kogel er nieuw aan te lassen. Aan de andere kant van de heflat (dus tractorzijde) de kogelscharnierlagers uit de heflatten laten persen en na lang zoeken op internet de juiste maat gevonden en die er weer ingeperst. Omdat de binnenmaat van die lagers net anders was, nieuwe trekpennen laten draaien. Verder vulbussen gezet in de uitgeslagen gaten, waar de bout van de hefarm/gaffel komt. Het resultaat is 3 spelingspunten minder. Zie foto voor het resultaat!