International 744 - Welke remolie? Franse international
Dag,We hebben een franse international 744.
Met olie bekrachtigd remmen.
Welke remolie moet hier op? Op internet kan ik wel wat vinden maar dat gaat over de duitse inters. Niet over de franse.
Wie weet welke olie?
Vrachtwagen liefhebber? Help mee!
Zit jij dagelijks op de vrachtwagen of heb je gewoon een gezonde interesse in vrachtwagens? Als geluk bij een ongeluk kom je deze website tegen! Op vrachtwagenongeval.nl zie je alle inhoud die met ongevallen te maken hebben. Op TruckFan zie je echter alles wat met vrachtwagens te maken heeft. Help mee door foto's, video's en nieuwsberichten te verzamelen en te delen.
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
Oorzaak kan zijn ; vuil achter de plunjers of de afstelling is te krap (bedieningspen moet ietsje speling hebben op pompplunjer) of manchetjes van plunjers zijn opgezwollen , waardoor compensatiegaatje soms dicht blijft
Je schtijft dat het probleem zich voordoet na een langere rit ; doordat de remmen dan waarschijnlijk iets opwarmen krijg je dat de olie uitzet ( dus volume vergroting ; waardoor het systeem druk opbouwt en op de rem gaat staan )
Als ik het goed begrijp moet er met zwarte doppen remvloeistof in ? En dan de DOT 40 dan denk ik .
Maar ik ben geen IH kenner dus doe wel goede dingen met die olie of remvloeistof ; anders krijg je geheid problemen
Contrloleer ook de afstelling van plunjer bediening , en remmen lopen normaal goed vrij ?