Deutz-Fahr Agrotron 106 - EMC storing, wat houdt het in?

Hallo mede TF'ers.

Sinds 2 weken begint soms het lampje EMC te branden in de dashboard. De trekker rijdt dan alleen nog stationair, wel kun je schakelen tussen de versnellingen en powershift-trappen. De trekker reageert niet meer op het voetgas.
In het begin kwam deze storing alleen als ik terugschakelde in de powershiftgroepen (dus van 6S naar bijvoorbeeld 6M), ik dacht dat de storing dan kwam, omdat het terugschakelen te snel ging, terwijl de snelheid niet snel afnam, dus de trekker te veel toeren maakt.

Sinds de laatste dagen slaat de trekker soms ook in storing, alleen al als ik het gas loslaat en niet terugschakel en als ik terugschakel naar een lagere versnelling (van bijvoorbeeld 6H naar 4H). Vandaag begon het lampje EMC ook te branden toen ik het handgas open had staan.
Tijdens deze storingen reageert de trekker niet meer op voetgas, maar wel op het handgas.

Na de trekker een keer aan en uit te zetten verdwijnt deze storing meestal weer.

Net voor dat deze storingen begonnen is de motorolie van de trekker wel een keer bijgevuld.

Weten jullie wat de EMC storing precies in houd? Of waardoor deze storingen kunnen komen?
We horen het graag!

Alvast bedankt!
stippie

Reacties

InsaneNL
Volgens de handleiding is het storing in toerental regeling van de motor, knipperen zou moeten betekenen dat 1 van de input's (voetgas, handgas, of keypad) storing geeft maar gebruik nog mogelijk is. permanent branden is compleet buiten werking. @casejxu heeft volgensmij een hele tijd bij een deutz dealer gewerkt, mischien dat die je meer kan vertellen
stippie
@InsaneNL het lampje brandt permanent, op voetgas wordt niet meer gereageerd, op het hsndgas wel.

Bedankt voor uw reactie!
casejxu
@InsaneNL @stippie idd even langs me oud collega's met dit pareltje. Je moet natuurlijk wel netjes Frans praten als het die van Pieter is hea
+1
stippie
@casejxu het is inderdaad de 106 met voorlader van Pieter.
Ronald125
EMC is voor een storing in het motormanagement. Wat de storing precies is je moet uitlezen. Even langs een Deutz dealer gaan.
stippie
@Ronald125 oké, bedankt!
+1
kosdeutz
Bij ons moest het voetpedaal opnieuw gekalibreerd worden want die ging dan buiten het bereik. Dus het beste even langs de Deutz dealer. Succes
stippie
@kosdeutz bedankt voor uw reactie!

Vrachtwagen liefhebber? Help mee!

Zit jij dagelijks op de vrachtwagen of heb je gewoon een gezonde interesse in vrachtwagens? Als geluk bij een ongeluk kom je deze website tegen! Op vrachtwagenongeval.nl zie je alle inhoud die met ongevallen te maken hebben. Op TruckFan zie je echter alles wat met vrachtwagens te maken heeft. Help mee door foto's, video's en nieuwsberichten te verzamelen en te delen.

Lid worden is heel eenvoudig!