Renault 551 - Koppelingsplaten en keeringen naar achterbrug
Ik heb een Renault 551 waarvan de koppelingen slecht waren... nu heb ik inmiddels de trekker doormidden en bleek het hele koppelingshuis besmeurt met olie.. wat mij verteld is dat dit vanuit de achterbrug komt.... krukaskeering schijnen langer heel te blijven?? Kan het zijn dat de koppeling slipt omdat hij glad van de olie is? Of is het gewoon een kwestie van platen vervangen. Ik heb me laten vertellen dat er 2 koppelingsplaten in zitten( rijden en aftakas) ik hoor graag wat alle opties en antwoorden zijn.Vrachtwagen liefhebber? Help mee!
Zit jij dagelijks op de vrachtwagen of heb je gewoon een gezonde interesse in vrachtwagens? Als geluk bij een ongeluk kom je deze website tegen! Op vrachtwagenongeval.nl zie je alle inhoud die met ongevallen te maken hebben. Op TruckFan zie je echter alles wat met vrachtwagens te maken heeft. Help mee door foto's, video's en nieuwsberichten te verzamelen en te delen.
Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Als de platen vet zijn dan komt dat zeker door de olie.
Vettig is het bijna altijd bij een trekker van die leeftijd.
Ik zou de platen vervangen (hobby) of de complete drukgroep (werk) en zeker de krukas keerringen en de keerringen van de price as.
Deze trekker is minimaal 22 jaar oud dus de keerringen zijn gewoon oud.
Dan moet de price as er uit en die zit waarschijnlijk geborgd in de achterbrug
Moet ook wel anders dondert er een tandwiel naar beneden