Deutz-Fahr DX 6.31 - Trekt door 4 wd
HalloVorig jaar hadden we het probleem dat onze 6.31 door de 4wd trok met zware belastig aan de woeler. Toen is ons gezegt van een nieuwe pomp te steken en de druk op de lamellenkoppeling af te stellen op bepaalde druk (dacht 18bar). Lange tijd goed gegaan nu ook nog met diezelfde woeler.
Echter hebben we nu een graslandwoeler op demo en water voor in de banden met frontblok van 900kg en heeft die het weer voor.
Kan toch niet de bedoeling zijn dat ie met 135-140pk (wat die door het gewicht volledig op de grond krijgt) door de 4wd trekt?
Misschien weten er hier een oplossing of is het gewoon de druk nog wat verhogen?
Mvg
Vrachtwagen liefhebber? Help mee!
Zit jij dagelijks op de vrachtwagen of heb je gewoon een gezonde interesse in vrachtwagens? Als geluk bij een ongeluk kom je deze website tegen! Op vrachtwagenongeval.nl zie je alle inhoud die met ongevallen te maken hebben. Op TruckFan zie je echter alles wat met vrachtwagens te maken heeft. Help mee door foto's, video's en nieuwsberichten te verzamelen en te delen.
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
Had het bij de xylon ook. Het buitenpakket had de haken eraf liggen.
Van 2 platen zaten er nog haken aan.
De platen met binnen vertanding waren allemaal nog wel heel.
Was half uurtje werk om ze te vervangen bij de xylon. Weet niet hoe het bij deutz zit
Bij deze vooras/voorwielbelasting zitten de banden dusdanig aan de grond 'vastgedrukt' dat de voorloop via de 4-wd-koppeling weggeslipt wordt.
Bij een bepaald koppel slipt deze door!
En als ik je verhaal lees dan denk ik dat je behoorlijk aan die grens zit
Normaal wordt er gewicht vooropgehangen bij trekkers omdat deze licht van voren worden door trekken zoals bv bij trekkertrek
Maar jouw woeler heeft er een rol achter waardoor dit niet gebeurt
Verplaats gewicht van voor naar achter
Misschien kun je ook kijken of er gewicht overdracht mogelijk is tussen woeler en trekker ( bv hef iets omhoog)