Case International 956 XL - Mijn startrelais begeeft het regelmatig

Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun startrelais van de 956?
CLAYSON

Reacties

klontje
Blijkbaar niet knul
+1
CLAYSON
@klontje jaw hor klontje
+1
Wat mankeert eraan? deze trekkers hebben wel vaak het probleem dat het stuurstroompje vanaf het contactslot niet sterk genoeg meer is. onder de motorkap bij de cabine zitten een aantal stekkers. deze geven dan geen genoeg stroom meer door. probeer dat maar eens met een draadje rechtstreeks vanaf de accu, al dat bij jou het probleem soms is.
cornelissen
@Masseyfergusondriver Klopt.ik heb in de gereedschapbak van de 956xl altijd een draad met een klemmetje liggen,heb hem eens in de 10 keer starten nodig
@Masseyfergusondriver
Klopt idd, veel trekkers van die xl-types hebben daarom ook een ombouw met een extra relais bij de startmotor. Dit kun je zelf heel makkelijk er nog tussen maken, voeding heb je al bij de startmotor, massa even ergens in de buurt van het dashboard zoeken, stuurstroompje kan je zo van de startmotor afpakken.. klaar ja 😉
remco4355
Het kan ook liggen aan hoever je de koppeling in trapt, want die moet je precies ver genoeg intrappen anders start hij niet

Vrachtwagen liefhebber? Help mee!

Zit jij dagelijks op de vrachtwagen of heb je gewoon een gezonde interesse in vrachtwagens? Als geluk bij een ongeluk kom je deze website tegen! Op vrachtwagenongeval.nl zie je alle inhoud die met ongevallen te maken hebben. Op TruckFan zie je echter alles wat met vrachtwagens te maken heeft. Help mee door foto's, video's en nieuwsberichten te verzamelen en te delen.

Lid worden is heel eenvoudig!