Onbekend gangsters
Vrachtwagen liefhebber? Help mee!
Zit jij dagelijks op de vrachtwagen of heb je gewoon een gezonde interesse in vrachtwagens? Als geluk bij een ongeluk kom je deze website tegen! Op vrachtwagenongeval.nl zie je alle inhoud die met ongevallen te maken hebben. Op TruckFan zie je echter alles wat met vrachtwagens te maken heeft. Help mee door foto's, video's en nieuwsberichten te verzamelen en te delen.
Lid worden is heel eenvoudig!
Video is van Landbouwfilmpjes.
Laatste reactie
Reacties
En verder: Wat vindt Helmut Claas ervan als je zon silagewagen met 3 ton oplegdruk op die achteras hangt ? een 12 tonner was het zwaarste waar ze hier de kanten mee losmaaiden...
sneller? Ja
duurder? Ja
nu ben je een man+trekker+kieper minder nodig.
dat snap ik, en dat zal ook prima werken. zolang je de heffing maar spellingsvrij kunt vergendellen
denk dat ze als laatste de lege wagen achter weer neerzetten en die neemt de hakselaar dan mee. dan neemt de trekker de volle wagen mee naar de bult en die neemt die dan weer mee naar het nieuwe perceel.
met een dolly er tussen
Dan denk ik dat meneer claas maar beter geen hakselaars meer naar dk kan stuuren.... Als ze dat niet kunnen hebben ligt het aan de hakselaar.
Onze oude loonwerker deed dit ook altijd, en nog steeds, mooiere susteem is er niet!
Ben je ook in een keer van de jonge gasten af die zo nodig met een leege wagen achter de andere wagen onder de pijp moet rijden, ondanks dat die wagen nog 3 keer op en neer kan voor dat die vol is.
Zou het systeem van de hakselaar niet beter zijn? Neem aan dat een bok zoals die op de hakselaar ook wel pas te maken valt voor een trekker. Zo'n S is naar mijn mening wel weer overdreven. Zie de voordelen van zo'n bok van n trekker voor zo'n klein bakje eerlijk gezegd niet in...
@fransfokke
Is t verschil echt merkbaar, Frans?
Paar jaar terug stond er een Deense loonwerker in de Trekker (toen inmiddels zonder "& Werktuig"), die ook aan een rijpadensysteem deed
Volgens de geleerde is de opbrengst 25-30% lager waar er met een wagen is gereden.
Is dat waar een wagen 1x heeft gereden, of in een rijpad?
Na wat ik kan lezen met een volle tank mest of gras een keer....
Wij rijden ook altijd met de tank in het zelfde spoor, het is zo gek nog niet, wij zouden ook graag vaste rijspopren hebben, maar dan moet er het een en ander gekocht worden, en dan kan het niet uit voor ons denk ik
Dan wordt het inderdaad wel interessant ja. Zie je trouwens in akkerbouw ook veel, dus zou in bepaalde regio's van NL ook nog kunnen. Bij jullie in Dk. is t nog makkelijk denk ik?
Ja zal mss makkelijker zijn hier...
Maar een 12 meter hark kun je nog voor een redelijker prijs aan komen, maar een 12 meter bemester of maaier wordt je niet vrolijk van als je de prijsen ziet.....
Maar aan de andere kant, als de mesttank en de opraapwagen maar in het zelfde spoor rijd, dat scheelt aal heel wat..
ja dat is het mooiste, zijn ook wel filmpjes van dat ze dat hebben. maar dat zal dan wel tenkoste van de hef gaan of om een topdrukcilinder te monteren zoals bij een haakarm?
Klopt inderdaad! Tenminste: als je praat over die grote Samsons met 3 assen en zo. A't ik dan terug denk aan t materiaal, wa'w vroeger in de Achterhoek gebruikten (3 boeren met elk een 25 kuubs wagentje en 1 gehuurde 6000/7000 liter sleufkouterverpester) denk ik kan niet uut en drukt bijna niet an...
Zal inderdaad wel iets compacter moeten, om je topstangplaten vrij te houden.
Beter dan dit in ieder geval... (Met dank aan @S Schenning) Zijn wel inventief, die Denen
www.tractorfan.nl/movie/24769/